söndag 12 maj 2019

Margarita - Red, hot and spicy














En hot and spicy variant av Margarita - En ny favoritdrink är född hemma hos oss. Har blandat efter egen fantasi, så att den smakar så likt som möjligt den som jag drack nu senast när vi var i Singapore och besökte The Lantern rooftop bar at The Fullerton Bay Hotel. I drinkmenyn ser jag bara vad RED, HOT & SPICY innehåller och från det har jag utgått och smakat mig fram till ungefär rätta mängder. Passionsfruktspurén var det svåraste, men hittade i butiken en marmelad på passionsfrukt, mango och apelsin som jag blandar och tycker det funkade bäst med den pressad limesaft och sedan passerar genom en liten tesil. Beroende på hur söt du vill att drinken ska vara så får du prova dig fram med 1-2 matskedar marmelad. Likaså hur hot and spicy, så prova dig fram och bättre att börja med 2 stänk eller kanske bara 1 stänk. Gillar du hot and spicy så kanske 3 stänk. Denna drinken smakar godast i solen men även förstås en varm sommarkväll.

Till en drink:
4 cl Tequila
2 cl Cointreau
4 cl tranbärsjuice
1-2 msk passion-, mango och apelsinmarmelad
1 limefrukt, pressad saft
2-3 stänk tabasco


Gör så här:
Börja med att pressa limesaft och blanda med marmeladen.
Sila genom en tesil blandningen.
Skaka tequila, cointreau, tranbärsjuice, limesaft med silad marmelad med isbitar i en shaker.
Sila bort isen och serveras i cocktailglas med en limeskiva och stänk i önskad styrka av tabasco.

SKÅL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar